Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság tájékoztatása az Ukrajnából érkező kérelmezőkkel kapcsolatosan

LOGO kicsi

A hétvégén folyamatosan érkeztek az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság budapesti Harmat utcai ügyfélszolgálatára az orosz-ukrán konfliktus elől menekülők, többségében harmadik országbeli állampolgárok. A határmenti gyűjtőpontok mellett 2 nap alatt a budapesti ügyfélszolgálatunkon közel 200 ügyfél jelent meg.

Munkatársaink megemelt létszámmal folyamatosan rögzítik a külföldiek adatait és kérelmeit, hogy a szükséges tartózkodásra jogosító okmányokkal lássák el a segítséget kérőket.

Abban az esetben, ha a belépő személy nem rendelkezik a jogszerű tartózkodás feltételeivel, úgy a határmenti gyűjtőpontokon vagy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság ügyfélszolgálati irodáin idegenrendészeti eljárás keretében kaphat ideiglenes tartózkodási igazolást. Az eljárás keretében 2022. február 24. óta az eddig kiállított ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolások száma már közel 10 0000 volt.

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság az orosz-ukrán konfliktus kezdete óta, a 2022. március 14. 6:00 órai adatok alapján 2361 menedékeskénti elismerés iránti kérelmet regisztrált.

 

Budapest, 2022. március 14.

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

 

Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) elektronikus ügyintézést biztosító felülete, az Enterhungary (www.enterhungary.gov.hu) működésében - az elmúlt időszakban tapasztalt kiemelt ügyféli érdeklődés okán - átmenetileg lassulás tapasztalható. Az elektronikus ügyintézést biztosító felület működése során a kérelmek feltöltése hosszabb időt vehet igénybe, illetve korlátozottan érhető el az elektronikus fizetés is.

A hiba elhárításán a Főigazgatóság munkatársai folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatás teljeskörű helyreállítását követően a Főigazgatóság a honlapon tesz közzé tájékoztatást.

A már feltöltött kérelmek eljárási díját  átutalással, postai csekken, és az ügyfélszolgálatokon - a kérelemhez tartozó EH ügyszám megadásával - személyesen is be lehet fizetni (kártyás fizetés).

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006.

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében egy utalás során illetve egy posta csekken csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni. Mindkét esetben szükséges megjegyzésben a kérelemhez tartozó EH ügyszámot feltüntetni.

A kérelembenyújtó felület hibája okozta fennakadások miatt szíves elnézésüket kérjük.

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

OK