Tájékoztató időpontfoglalásról / Information about appointment booking

LOGO kicsi

Tisztelt Ügyfelünk!

 

Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatósághoz történő időpontfoglaláshoz - az eddigiekhez hasonlóan - kötelező megadni az ügyintézéssel érintett ügyfél nevét. Amennyiben jogi képviselőként vagy meghatalmazottként jár el, abban az esetben is az eljárással érintett ügyfél nevét kell megadni. Több ügyfél esetén - ide értve a családokat is - minden ügyfél nevét szükséges megadni. Az időpontfoglalás során az ügyfél teljes nevét (vezetéknév és keresztnév) kell rögzíteni, illetve amennyiben az ügyintézés az EnterHungary rendszeren keresztül indult, a név után kérjük adja meg EH számát (EH betűkódot és 7 vagy 8 számjegy).

 

A fentiektől eltérő időpontfoglalásokat a Főigazgatóság törli. A törlésről a Főigazgatóság tájékoztatást küld a foglaláskor megadott e-mail címre.

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy a lefoglalt időpontban kizárólag a foglalásban szereplő ügyfeleket áll módunkban fogadni! Amennyiben a megadott időpontban a foglalásban feltüntetettől eltérő személy jelenik meg, a Főigazgatóságnak nem áll módjában az illetőt a lefoglalt időpontban fogadni. Az így időpontfoglalás nélkül megjelenő ügyfelek ügyintézésére az általános eljárásrend szerint kerül sor.

 


Dear Client,

 

Please be informed that - following the previous practice - when booking an appointment with the National Directorate-General for Aliens Policing (NDGAP) it is required to provide the name of the client concerned. In case you are acting as a legal representative or as an authorized representative, you are also required to provide the name of the client concerned in the procedure. In case of multiple clients - including families -, the name of each client must be provided. When booking an appointment the full name of the client (surname and first name) must be entered and if the procedure was initiated via EnterHungary the EH number (letter code EH with 7 or 8 digits) must be provided together with the name.

 

Appointments different from the above will be cancelled by the NDGAP. A notification of the cancellation will be sent by the NDGAP to the e-mail address provided at the time of booking.

 

Please note that we are only able to receive clients whose names are indicated in the reservation for the booked appointment. If a person different from the one indicated in the reservation appears at the booked time, the NDGAP is unable to receive him/her at the time booked. For clients appearing at NDGAP without an appointment described above client service will be provided in accordance with the general procedure."

 

Home Affairs funds
  • Home Affairs funds

     

    For further information on the projects implemented by the National Directorate-General for Aliens Policing and co-financed by the Home Affairs Funds of the European Union please click here.

     

     

    logo mmia picien

     

ANNOUNCEMENTS

As it was specified by law the official decisions, which procedures started after 1 November 2005, are announced on the website of the Office of Immigration and Nationality. If there is no result with the provided data in the search engine below, please click on the HIRDETMENY link, and repeat the search on the interface that appears.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

Dear Clients,

 

Please be informed that availability of the electronic administration platform of the National Directorate-General for Aliens Policing (hereinafter referred to as NDGAP), Enter Hungary (www.enterhungary.gov.hu) is temporarily limited due to technical problems. As a result, uploading applications and attachments might take longer than usual and problems can also occur while using the payment system.

 

The colleagues of the NDGAP are working on the troubleshooting and the full recovery of the service is expected by 10:00 o’clock, 2 May 2024 the latest.

 

We apologise for any inconveniences caused by the malfunction in our application platform service.

 

 

NATIONAL DIRECTORATE-GENERAL FOR ALIENS POLICING

OK