Tájékoztató informatikai üzemzavarról

LOGO kicsi

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

 

Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) elektronikus ügyintézést biztosító felülete, az Enterhungary felület (www.enterhungary.gov.hu) technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán a Főigazgatóság munkatársai folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatás teljeskörű helyreállítása előreláthatóan legkésőbb 2023. december 30. napján 16 óráig megtörténik.

A Főigazgatóság a szolgáltatás helyreállításáról tájékoztató e-mailt küld ki minden olyan, az Enterhungary oldalon korábban regisztrált felhasználónak, aki 2023. november 1-je után az Enterhungary fiókját használta. Emellett tájékoztatás kerül ki a Főigazgatóság honlapjára is (www.oif.gov.hu).

 

 

A Főigazgatóság a szolgáltatás helyreállításáig az alábbi módon biztosítja a kérelmek benyújtását.

 

1) Elektronikus ügyintézésre kötelezettek, illetve ügyfélkapuval vagy cégkapuval rendelkező ügyfelek a kérelmeket e-papíron tudják benyújtani.

Az e-papíron benyújtott kérelmek esetén ahhoz, hogy a kérelem benyújtottnak legyen tekinthető, mindenképpen szükséges:

-          a tárgymezőben feltüntetni a kérelemmel érintett ügyfél nevét, születési dátumát és tervezett lakóhelyét/szálláshelyét (település megjelölésével),

-          mellékletként benyújtani a 25/2007. (V. 31.) IRM rendelet szerinti kitöltött, arcfényképpel (arcképmás) ellátott formanyomtatványt,

-          mellékelni a díj befizetéséről szóló igazolást,

-          csatolni a meghatalmazást.

Díj befizetése átutalással történhet. Ebben az esetben szükséges az alábbi adatok feltüntetése a közlemény mezőben:

-          kérelemmel érintett ügyfél útlevélszáma és

-          VEZETÉKNÉV, Keresztnév feltüntetése [amennyiben a teljes név feltüntetésére nincs mód, a vezetéknevet (nagybetűvel) és egy keresztnevet szükséges megadni].

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében (ahogyan eddig is) egy utalás során csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni.

A hiányosan benyújtott kérelmeket vagy nem beazonosítható módon végrehajtott befizetéseket a Főigazgatóság – az Enterhungary felületen benyújtott kérelmekkel azonos módon – nem tudja benyújtott kérelemként figyelembe venni.

 

 

 

2) Elektronikus ügyintézésre nem kötelezett, illetve ügyfélkapuval vagy cégkapuval nem rendelkező ügyfelek kérelmeiket személyesen is benyújthatják.

 

A fennálló helyzetre tekintettel 2023. december 28-án és december 29-én a Főigazgatóság nyitva lévő ügyfélszolgálatain meghosszabbított ügyfélfogadási idővel várjuk azon ügyfeleinket, akik kérelmeiket nem tudják e-papíron benyújtani, vagy nem kívánják megvárni az üzemzavar elhárítását. Az ügyfélszolgálatok elérhetőségei az alábbi linken vagy a Főigazgatóság honlapján a Kapcsolat menüponton belül a Területi szervek elérhetőségei menüpontban ismerhetők meg:

http://oif.gov.hu/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=175&Itemid=462&lang=hu# 

Felhívjuk ugyanakkor a figyelmet, hogy a személyes ügyfélfogadásra a meghosszabbított nyitvatartási időben is csak korlátozott számban van lehetőség, emiatt elsődlegesen javasoljuk az e-papír szolgáltatás igénybe vételét.

 

Személyes kérelmezés esetén alábbiakat kell benyújtani:

-          25/2007. (V. 31.) IRM rendelet szerinti kitöltött, arcfényképpel (arcképmás) ellátott formanyomtatvány (ami elérhető többek között a Főigazgatóság honlapján, a www.oif.gov.hu oldalon az egyes kérelemtípusokra vonatkozó oldalakon),

-          útlevél,

-          díj befizetéséről szóló igazolás.

Díj befizetése átutalással vagy csekken történhet. Mindkét esetben szükséges az alábbi adatok feltüntetése a közlemény mezőben:

-          kérelemmel érintett ügyfél útlevélszáma és

-          VEZETÉKNÉV, Keresztnév feltüntetése [amennyiben a teljes név feltüntetésére nincs mód, a vezetéknevet (nagybetűvel) és egy keresztnevet szükséges megadni].

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében (ahogyan eddig is) egy utalás során csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni.

Felhívjuk a figyelmet, hogy számos kérelmet 2024. január 1. napját követően is be lehet nyújtani:

-          okmány csere és pótlás kérelmek;

-          lejáró ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolás meghosszabbítása;

-          bevándorlási engedély okmány érvényességének hosszabbítása;

-          EGT állampolgárok regisztrációs igazolás és állandó tartózkodási kártya kiadás iránti kérelme;

-          EGT állampolgár családtagjainak tartózkodási kártya és huzamos tartózkodási kártya kiadása és meghosszabbítása iránti kérelme.

Emellett lehetőség lesz a 2023. december 31-ig benyújtott elektronikus kérelmek esetében a biometrikus adatok felvételére is.

A kérelembenyújtó felület hibája okozta fennakadások miatt szíves elnézésüket kérjük.

 

 

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

Home Affairs funds
  • Home Affairs funds

     

    For further information on the projects implemented by the National Directorate-General for Aliens Policing and co-financed by the Home Affairs Funds of the European Union please click here.

     

     

    logo mmia picien

     

ANNOUNCEMENTS

As it was specified by law the official decisions, which procedures started after 1 November 2005, are announced on the website of the Office of Immigration and Nationality. If there is no result with the provided data in the search engine below, please click on the HIRDETMENY link, and repeat the search on the interface that appears.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

Dear Clients,

 

Please be informed that availability of the electronic administration platform of the National Directorate-General for Aliens Policing (hereinafter referred to as NDGAP), Enter Hungary (www.enterhungary.gov.hu) is temporarily limited due to technical problems. As a result, uploading applications and attachments might take longer than usual and problems can also occur while using the payment system.

 

The colleagues of the NDGAP are working on the troubleshooting and the full recovery of the service is expected by 10:00 o’clock, 2 May 2024 the latest.

 

We apologise for any inconveniences caused by the malfunction in our application platform service.

 

 

NATIONAL DIRECTORATE-GENERAL FOR ALIENS POLICING

OK